21 maart 2025
-

Van Irak naar Europa: De imperiale boemerang en de terugkeer van militarisme
In maart 2003 viel de Verenigde Staten Irak binnen voor een volledige bezetting van het land omdat er massavernietigingswapens en banden met al-Qaeda zouden zijn. De echte redenen voor deze illegale invasie waren geopolitieke en economische belangen, zoals controle over olievoorraden en strategische dominantie in het Midden-Oosten.